top of page

Massvärbamise kaosest ZEN värbamiseni

  • Writer: Fred Moritz
    Fred Moritz
  • Feb 29, 2024
  • 2 min read

Tänane pidevalt muutuv tööturu seis nõuab ettevõtetelt kiiret reageerimist kui esineb ootamatu vajadus suurendada tööjõudu mitmekümnete töötajate näol. Ettevõtted, kes pole oma brändituntusega tegelenud võivad silmitsi seista ootamatu olukorraga, kus piiratud ajaraami sees on ääretult kulukas või keeruline leida suur hulk töötajaid. Mida saab üks ettevõte selleks teha, et garanteerida oma sihtrühmale silma jäämine võimalikult madalate kuludega?

 

Alustuseks tasub mõelda selle peale, mis kanalid on varasemalt tööjõu leidmiseks töötanud - kas klassikalised töökuulutused tööotsinguportaalides kõnetavad Sinu sihtrühma? Kas värbad inimesi ühele konkreetsele positsioonile või on tarvis inimesi erinevatele ametitele? Kui põhjalikult on Sul võimalik inimeste jaoks Sinu ettevõtte heaks töötamine atraktiivseks teha, sh kas tööotsija saab reaalselt aru töö sisust ning ettevõtte väärtustest?

 

Pidevalt värbav ettevõte peaks kindlasti kaaluma värbamislehe kasutuselevõttu. Värbamisleht (landing page, maandumisleht) on hea viis edasi anda rohkem infot kui on võimalik puhtalt kuulutusteportaalis, sotsiaalmeedias või värbamisüritustel. Koos tasuliste sotsiaalmeedia reklaamidega on võimalik kõnetada kümneid tuhandeid potentsiaalseid kandidaate, kes muul juhul ei teakski otsingust midagi. Ettevõttel on kontroll selle üle, mis infot lehel kuvatakse, kui suurte eelarvetega reklaame tehakse ning mis asukoht reklaami näeb. 

 

Värbamislehe kombinatsioon tasustatud reklaamidega aitab püüda kandidaate, kes ei ole aktiivselt tööd otsimas. Tööotsijad külastavad töökuulutuste portaale aga parimad kandidaadid on tihtipeal juba hõivatud teise tööga, mistõttu ei pruugi nad Sinu värbamiskampaania ajal nendele saitidele sattuda. Palju paremini püüad nende tähelepanu, kui saad tasustatud reklaamidega neile silma jääda Facebookis, Instagramis või teistes sotsiaalvõrgustikes. 

 

Värbamisleht on nagu majakas, mis koostöös õigete turundustegevustega valgustab teed õigete profiilidega kandidaatidel. 

 

Hinna poolest ei ole värbamislehe tegemine ka tunduvalt kallim, eriti kui ühele maandumislehele koondada mitu tööpakkumist. Maandumislehe loomine on ühekordne kulu ning edaspidi saab seda lehte täiendada vastavalt vajadusele - lisada uusi töökuulutusi, täiendada väärtuspakkumist, näidata kolleegide tagasiside ja värskeid emotsioone või täiendada lehte kaasajastatud piltide ja videotega. Lisaks saab värbamislehe ära brändida 100% enda nägemuse järgi ning kasutusele võtta ka ettevõtte enda veebiaadressi, mis tõstab usaldusväärsust. Ettevõtted, kes julgevad sisse tuua ka hea näputäie taktikalist huumorit ja harivat, julgustavat sisu võidavad kandidaatide südamed kergesti.

 

Värbamislehe kasutuselevõtmine aitab tõsta ka tööandja mainet ja tuntust. Parima tulemuse toob see juhul, kui ettevõttel õnnestub kasutada ka omaenda töötajate häid soovitavaid sõnu. Paljud tööotsijad uurivad enne tööle kandideerimist, mida ettevõtte kohta turul räägitakse ning kas töötajatele päriselt meeldib seal ka töötada. Kui kandideerija loeb päris töötajate edulugusid, saab ta kindlustunnet ning ta hirmud vähenevad.

 

Muidugi on ka neid ettevõtteid, kelle jaoks värbamisleht ei pruugi olla parim valik, näiteks ettevõtted, kes värbavad juurde inimesi väga harva, ja kellel pole tarvis iseenda talendipanka kasvatada. Selliste ettevõtete jaoks võib värbamislehe ülesseadmine olla kulukam ning rohkem aeganõudvam, kui mõne värbamisteenuse ühekordne kasutamine. 

 

Eduloona saab siinkohal tuua eelmisel aastal Forusele korraldatud Lennujaama turvatöötajate projekti, kus lõime kolme positsiooni jaoks värbamislehe ning põhjaliku kandideerimisküsitluse. Projekt oli väga ajakriitiline, kuna 75 positsiooni oli tarvis täita sisuliselt pooleteise kuuga. Selle lühikese ajaga õnnestus värbamislehe ja sotsiaalmeedia reklaamidega tööle saata lausa 54 inimest (72% nõutud töötajatest). Kogu reklaamikulu jäi alla 500€ ning reklaam jõudis peaaegu 69 000 inimeseni. Lisaks kogunes sellest kampaaniast suur andmebaas tulevaste värbamiste jaoks.


ree

 
 
bottom of page